tidewaterco
 
متن کامل مصاحبه مدیر عامل شرکت تایدواترخاورمیانه با روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات (جدید)          بررسی عملکرد تایدواتر خاورمیانه با حضور وزیر راه          تایدواتر 600 میلیارد ریال سود نقدی پرداخت کرد          بیست و پنجمین همایش ارگانهای دریایی با سخنرانی وزیرا راه و به میزبانی تایدواتر برگزار شد؛ ضرورت اجرای اصل رقابت و بازرگانی در خصوصی سازی دریایی          بيست و پنجمین هماش ارگانهای دریایی به میزباتی تایدواتر و با حضور وزير راه فردا برگزار مي گردد          چه نوایی برتر از بشارت «جاء الحق» و «زهق الباطل»          كشتي شكستگانيم، اي باد شرطه برخيز          تولد دوباره بخش خصوصی در بیست و پنجمین همایش ارگانهای دریایی /تایدواتر بر اساس اطلاعات غلط تحریم شد         
: جستجو

تولد دوباره بخش خصوصی در بیست و پنجمین همایش ارگانهای دریایی /تایدواتر بر اساس اطلاعات غلط تحریم شد
 
روابط عمومی شركت تایدواتر خاورمیانه - تهران [1396/10/24]
 
 
رئیس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با اشاره به اهمیت بخش خصوصی در بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی؛ گقت: تلاش داریم شرکت‎های خصوصی را که تا کنون در این همایش حضور نداشتند دعوت کنیم تا با حضور آنها بتوانیم نیازهای جامعه دریایی و بندری را احصا کنیم و با پیگیری آنها را به نتیجه برسانیم تا همایش مفید‌تر و موثرتر از دوره‎های گذشته برگزار گردد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت تایدواتر خاورمیانه ، مهندس مهدی اعتصام امروز در نشستی با اصحاب رسانه با محوریت برگزاری بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی ضمن تسلیت به‌مناسبت جان باختن 32 سرنشین و دریانورد کشتی نفتکش سانچی گفت: علیرغم همه تلاش‎هایی که در این یک هفته برای جستجو و نجات سرنشینان و اطفای حریق کشتی صورت گرفت متاسفانه امکان نجات خدمه این کشتی میسر نشد و کشتی غرق شد، بنابراین بر اثر این سانحه تاسف‎بار و جان باختن دریانوردان سلحشور و سرنشینان این کشتی، جامعه دریایی کشور عزادار شده است.
مدیرعامل شرکت تایدوارتر خاورمیانه در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ظرفیت‎ها، مزیت‎ها و نعمت‎های دریایی اظهار کرد: ایشان بارها و بارها در سخنان خود به احیای منطقه مکران توجه ویژه و مکرر داشته‎‌اند و در همین راستا وظایف و دستورالعمل‌هایی را برای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و دولت مشخص کرده‎اند تا با تمرکز این نهاد ها بر توسعه سواحل بکر مکران این منطقه از انزوا خارج شود.
وی با اشاره به اینکه ایشان معتقد هستند که گنجی در مکران نهفته است که بهره‎برداری از آن مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در دولت جدید به دنبال دولت یازدهم در راستای احیای منطقه آزاد و بندر چابهار به عنوان دروازه ملل تلاش‎ها و برنامه‎ریزی‌های فراوانی صورت گرفته است که به رونق این منطقه منجر خواهد شد بنابراین ارگان‎های دریایی نیز باید به منظور توسعه اقتصادی کشور نگاه خود را به سمت این منطقه متوجه کنند.
اعتصام ادامه داد: بنابراین سازمان بنادر و دریانوردی، شورای عالی هماهنگی ارگان‌های دریای و دبیرخانه همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی به این نتیجه رسیدند تا سال جاری بیست و پنجمین دوره این همایش را در چابهار برگزار کنند. این در حالی است که برگزاری چنین همایشی در چابهار که منطقه محروم است بسیار سخت و دشوار است اما ما این سختی را به جان خریدیم تا بتوانیم توجه بخش خصوصی و دولتی را به سمت این منطقه و سواحل مکران جلب کنیم.
به گفته اعتصام؛ تایدواتر خاورمیانه در سال 88، برگزاری هفدهمین دوره از این همایش‎ها را در کارنامه خود دارد.
رئیس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با بیان اینکه شعار همایش امسال مبنی بر "توسعه حمل و نقل دریایی متمرکز بر اقتصاد مقاومتی" است، تاکید کرد: این شعار در سرلوحه کارهای ما قرار گرفته است و برنامه‎های متعددی در راستای همین شعار در طول دو روز همایش، برنامه ریزی شده است.
وی گفت: در سه پانل تخصصی در قالب تولید مقاله، پاورپوینت، سخنرانی‎های تخصصی مشکلات جامعه دریایی استخراج و بررسی می‎شود و در نهایت با رایزنی‎ها و گفت وگو های متعدد راهکارهایی برای رفع آنها اندیشیده خواهد شد.
اعتصام خاطرنشان کرد: در پانل نخست به نام توسعه حمل و نقل دریایی و ارتقای ایمنی دریانوردی، محورهایی اعم از نوسازی ناوگان فرسوده و سنتی دریایی کشور، ارتقای ایمنی در آب راه‌های تحت حاکمیت و ارتقای ایمنی ناوگان دریایی کشور با تمرکز برناوگان گردشگری و سازه های دریایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی افزود: در پانل لجستیک بندری و نقش بخش خصوص در توسعه دریایی کشور، محورهای ایجاد پارک لجستیک و صنعتی کردن بنادر(نسل سوم) ، توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر و ترانزیت و صادرات بررسی خواهند شد و در آخر در پانل حفظ محیط زیست دریایی به کمک توسعه پایدار، اقدامات ملی در راستای حفظ محیط زیست دریایی در سطح ملی و منطقه‎ای، افزایش حفاظت و استفاده پایدار از اقیانوس‌ها و منابع آن‌ها در کشور و.. بررسی می‌شود.
به گفته اعتصام، مدیریت دو پانل اول با سازمان بنادر و دریانوردی و پانل سوم یعنی حفظ محیط زیست دریایی با معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست است.
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه گفت: سعی داریم تا شرکت‎های خصوصی را که تا کنون در این همایش حضور نداشتند دعوت کنیم تا با حضور آنها بتوانیم نیازهای جامعه دریایی و بندری را احصا کنیم و با پیگیری آنها را به نتیجه برسانیم و همایش را مفید‌تر و موثرتر از دوره‎های گذشته برگزار کنیم.
رئیس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی گفت: کمیته‌های تخصصی برای مدیریت پانل‌ها تشکیل شده است همچنین از وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، وزیر دفاع، معاون اول رئیس جمهور و فرمانده نیروی دریایی ارتش و سپاه و دیگر مقامات لشکری و کشوری برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است تا بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم.

به توسعه همگن و متوازن در چابهار امیدواریم
رئیس بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه همگن و متوازن در چابهار با همکاری بخش خصوصی و بخش دولتی، افزود: خوشبختانه فاز یک طرح توسعه بندر شهیدبهشتی در ماه گذشته پس از سرمایه‌گذاری سنگین، لایروبی، ایجاد کانال، ساخت اسکله و به صورت کاملا مجهز به بهره‌برداری رسید و اکنون توانایی پهلودهی به کشتی‎های اقیانوس‌پیما را دارد، بنابراین امیدواریم تا بخش خصوصی نیز وارد کار شود تا کریدور شمال جنوب بازگشایی و به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه تایدواتر خاورمیانه نیز برای اینکه سهمی در این توسعه داشته باشد، با برگزاری این همایش در چابهار موافقت کرد، اظهار کرد: باید بیش از پیش به این منطقه اهمیت دهیم زیرا پاکستان بندر خود را در کراچی به بهره‌برداری رسانده است و بندر دیگری را با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در دست ساخت دارد، از طرف دیگر عمان و امارات نیز فعالیت‎های بندری خود را افزایش داده‎اند و بنادر خود را تجهیز می‎کنند علاوه بر این عراق با به دست آوردن آرامش سیاسی به دنبال ایجاد بنادر توسعه یافته به خصوص در بنادر فاو و بصره است، بنابراین ما نباید فرصت‎ها را از دست بدهیم و بسوزانیم.
اعتصام گفت: باید باتوجه به موقعیت سوق‌الجیشی خودمان در منطقه، کوتاه‎ترین مسیر با کمترین فاصله با کشورهای CIS ، نقطه اتصال کشورهای اروپایی به کشورهای CIS و امن بودن منطقه و ... به دنبال توسعه و رونق هر چه سریع‎‌تر چابهار باشیم و سرمایه‎گذار داخلی و خارجی را جذب کنیم.
وی با اشاره به برگزاری همایش ارگان‌های دریایی در بندر چابهار،‌تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمایشات مکرری را درباره مزیت‌ها و ظرفیت‌های دریا مطرح کرده‌اند و در سخنان ایشان به احیای منطقه مکران توجه ویژه داشته‌اند و ماموریت ‌هایی را برای دولت ارگان‌های نظامی معین کرده‌اند.

ضرورت ساماندهی همایش‎های مختلف و متعدد دریایی
وی در پاسخ به پرسشی درباره تعدد همایش‌ها و نمایشگاه‎های دریایی گفت: بنده یکی از منتقدان برگزاری تعداد زیاد همایش‌های مربوط با حوزه دریا هستم زیرا متاسفانه اکنون همایش‌های دریایی به تجارت تبدیل شده و نشانی از دریا و بررسی مسائل دریا ندارد بنابراین باید ساماندهی شود.
اعتصام گفت: باید همه همایش‌هایی که توسط بخش‌های مختلف دولتی در حوزه دریا برگزار می‎شود در همایش ارگان‎های دریایی تجمیع شود و از طرف دیگر همه همایش‎ها و نمایشگاه‎هایی که در توسط بخش خصوصی برگزار می‎شود همگی در قالب همایش و نمایشگاه صنایع دریایی انجمن مهندسی دریایی ایران تجمیع شود تا دچار این تعدد و تکثر در حوزه دریا نباشیم که نتیجه‌ای جز هدرروی زمان و هزینه دارد.

تایدواتر بر اساس اطلاعات غلط تحریم شد
اعتصام در پاسخ به پرسشی مبنی بر تایدواتر اعلام کرده بود که درباره تحریم‎های جدید شکایت خواهد کرد، آیا از آمریکا شکایت کرده‎اید یا خیر؟ گفت: در این راستا جلسات متعدد کارشناسی برای شکایت از آمریکا برگزار کرده‌ایم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فعلا این کار اثری ندارد.
وی تاکید کرد: با توجه به مواضع ترامپ که متاسفانه برای همه چیز زشت و زننده عمل می‎کند، فعلا شکایت کردن بیهوده است و فقط برای ما هزینه دارد زیرا هزینه وکلای بین‎المللی بسیار بالا است، با این حال تایدواتر مترصد است تا به محض این‌که نخستین فرصت ایجاد شود،اقدام به شکایت نماید.

ضرورت نوسازی شناورهای کوچک، خدمات‎رسان و بزرگ
وی با بیان این‌که در حوزه توسعه ناوگان چند بحث جدی داریم، گفت: در بخش شناورهای کوچک، تخصصی،‌خدماتی و مسافری به شدت به نوسازی نیاز داریم. همچنین در حوزه شناورهای خدمات‌رسان نفتی صدها شناور خارجی مشغول به فعالیت هستند که یا ایرانی هستند و تحت پرچم خارجی فعالیت می کنند و یا اجاره از خارجی‌ها است بنابراین باید سازندگان داخلی به این حوزه ورود کنند تا بتوانیم شناورهای داخلی را جایگزین خارجی‎ها کنیم.
اعتصام بیان کرد: بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در این حوزه است و فقط باید سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه تضمین‌های لازم را ارائه دهند.مثلا در حوزه مسافری سازمان بنادر برنامه‌های خوبی اجرا کرد به صورتی که اکنون با گذشت 7 سال نمودهای آن در بنادر مسافری جنوب به خوبی دیده می‎شود.
وی با بیان اینکه حداقل 40 درصد تجهیزات مورد نیاز برای ساخت شناور مثل افراماکس در داخل تامین می‎شود، گفت: برای ساخت ناوگان سنگین و بزرگ نیز در کشور ظرفیت‎هایی در ایزوایکو و صدار وجود دارد که محدود هستند بنابراین باید بتوانیم از ظرفیت‎های خارجی با سرلوحه قراردادن تامین نیاز حداکثری از داخل استفاده کنیم.
اعتصام با اشاره به اینکه باید در کنار نوسازی به تعمیرات را اهمیت دهیم، تصریح کرد: خوشبختانه در یاردهای داخلی امکاناتی وجود دارد که امیدواریم از این امکانات نیز برای تعمیرات شناورهای داخلی استفاده شود.
 
 
    خبر های مرتبط
    ------------------










  Powerd  by Rahyab Rayaneh Gostar تمام حقوق مادی و معنوی اين سایت متعلق به شرکت تايد واترخاورميانه می باشد 1390