tidewaterco
 
كشتي شكستگانيم، اي باد شرطه برخيز (جدید)          تولد دوباره بخش خصوصی در بیست و پنجمین همایش ارگانهای دریایی /تایدواتر بر اساس اطلاعات غلط تحریم شد (جدید)          آغاز خارج‌سازی شناورهای مغروق خور موسی با همکاری چین و کره          مدیرعامل تایدواتر با رد وابستگی این شرکت به سپاه: به تحریم‎های جدید اعتراض می‎کنیم          حسين، دل زينب راز تو باشد، خدا نگهدار تو باشد          حلول ماه شوال و عید سعید فطر مبارک باد           حلول ماه شعبان و فرخنده ایام اعیاد شعبانیه مبارک          افتتاح سرمايه گذاري ١٥٠ ميليارد ريالی ١٥ ساله در بندر اميرآباد         
: جستجو

تسریع در ورود محموله‌های غلات، اولویت بندر امیرآباد
 
روابط عمومی شركت تایدواتر خاورمیانه - تهران [1396/10/15]
 
 
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از برنامه‌ریزی برای تسریع در ورود محموله‌های غلات به این بندر خبر داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و پنجمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی گفت: بندر امیرآباد با هدف رونق ترانزیت کالا ساخته شد گفت: بندرامیرآباد به عنوان کریدور شمال– جنوب مطرح است که زمان و هزینه‌های ترانزیت را به حداقل می‌رساند.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بندر امیرآباد اتصال به راه‌آهن سراسری است و از این طریق با جنوب کشور در ارتباط است، گفت: کالاهایی که از کشورهای حاشیه دریای خزر وارد بندر امیرآباد شده و از طریق خط سراسری راه‌آهن به بنادر جنوبی و از آنجا به کشورهای حاشیه خلیج فارس ترانزیت شوند.
رضوانی سهم بندر امیرآباد را در ترانزیت کشور یک درصد اعلام کرد و گفت: اگرچه بعضی از کالاهای ترانزیتی شامل چوب، غلات، سوخت، روغن خوراکی وارد ایران می‌شود اما با سهم حمل و نقل چندوجهی بویژه خطوط ریلی در ترانزیت بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه بنادر اکتائو و آستاراخان علاقه‌مند به ترانزیت کالا از مسیر ایران هستند، گفت: یکی از مشکلات پیش‌روی ترانزیت کالا از بندر امیرآباد کمبود بار در بنادر حاشیه خزر است.
رضوانی یکی از راهکارهای رونق حمل و نقل دریایی در خزر را تقویت ارتباطات ریلی کشورهای آسیای میانه و چین دانست و گفت: در صورتیکه کالاهای چین از طریق خطوط ریلی به کشورهای حاشیه خزر بویژه قزاقستان حمل و از آنجا وارد بنادر شمالی ایران علاوه بر تنوع کالا در خزر، حجم تناژ بنادر شمالی هم افزایش می‌یابد، ضمن اینکه مسیر ترانزیت ایران برای کشورهای حاشیه خزر مقرون‌به‌صرفه است.
وی با اشاره به ترانزیت غلات گفت: کشورهای تولیدکننده و صادرکننده عمده غلات در اطراف ایران هستند و با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی و نزدیکی ایران به بازارهای تولید و مصرف غلات می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در ترانزیت غلات کسب کند.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد تصریح کرد: بندر امیرآباد از امکانات زیرساختی خوبی برای ترانزیت غلات برخوردار است، به همین دلیل باید بتوانیم کشورهای متقاضی غلات را پیدا و روند ورود محموله‌های غلات به بندر امیرآباد را تسریع کنیم به همین دلیل مذاکرات متعددی با کشورهای تولید و مصرف‌کننده غلات در حال انجام است.

ضرورت پیگیری مصوبات همایش‌های قبل
وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین دوره همایش هماهنگی ارگان‎های دریایی گفت: باید مصوبات دوره‌های قبل بررسی و دلایل عدم تحقق بخش زیادی از مفاد این قطعنامه‌ها مشخص شود.
بیست و پنجمین همایش ارگان‎های دریایی روزهای دهم و یازدهم بهمن ماه به میزبانی شرکت تایدواتر در چابهار برگزار می‎شود.

 
 
    خبر های مرتبط
    ------------------










  Powerd  by Rahyab Rayaneh Gostar تمام حقوق مادی و معنوی اين سایت متعلق به شرکت تايد واترخاورميانه می باشد 1390